2024-2025 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI ATATÜRK ORTAOKULU 1.DÖNEM 1. YAZILI SINAV SENARYOLARI
FEN BİLİMLERİ
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı 8.Sınıf Fen Bilimleri Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu |
|||
ÖĞRENME ALAMI |
Kazanımlar ve Açıklamaları |
2. Senaryo |
|
MEVSİMLER VE İKLİM |
F.8.1.1.1. Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. |
2 |
|
F.8.1.2.1. İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. |
1 |
||
F.8.1.2.2. İklim biliminin (klimatoloji) bir bilim dalı olduğunu ve bu alanda çalışan uzmanlara iklim bilimci (klimatolog) adı verildi |
1 |
||
DNA VE GENETİK KOD |
F.8.2.1.1. Nükleotid, gen, DNA ve kromozom kavramlarını açıklayarak bu kavramlar arasında ilişki kurar. |
1 |
|
F.8.2.1.2. DNA’nın yapısını model üzerinde gösterir. |
1 |
||
F.8.2.1.3. DNA’nın kendini nasıl eşlediğini ifade eder. |
1 |
||
F.8.2.2.1. Kalıtım ile ilgili kavramları tanımlar. |
1 |
||
F.8.2.2.2. Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar. |
1 |
||
F.8.2.2.3. Akraba evliliklerinin genetik sonuçlarını tartışır. |
1 |
||
TOPLAM MADDE SAYISI |
10 |
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı 7. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu |
|||
Öğrenme |
Kazanımlar ve Açıklamaları |
5. Senaryo |
|
Alanı |
|||
Dünya ve Evren |
F.7.1.1.1. Uzay teknolojilerini açıklar. |
2 |
|
F.7.1.1.2. Uzay kirliliğinin nedenlerini ifade ederek bu kirliliğin yol açabileceği olası sonuçları tahmin eder. |
1 |
||
F.7.1.1.4. Teleskobun yapısını ve ne işe yaradığını açıklar. |
1 |
||
F.7.1.1.5. Teleskobun gök bilimin gelişimindeki önemine yönelik çıkarımda bulunur. |
1 |
||
F.7.1.1.6. Basit bir teleskop modeli hazırlayarak sunar. |
1 |
||
F.7.1.2.1. Yıldız oluşum sürecinin farkına varır. |
1 |
||
F.7.1.2.3. Galaksilerin yapısını açıklar. |
1 |
||
F.7.2.1.2. Geçmişten günümüze, hücrenin yapısı ile ilgili görüşleri teknolojik gelişmelerle ilişkilendirerek tartışır. |
1 |
||
F.7.2.2.1. Mitozun canlılar için önemini açıklar. |
1 |
||
TOPLAM MADDE SAYISI |
10 |
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı 6.Sınıf Fen Bilimleri Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu |
|||
Öğrenme |
Kazanımlar |
7. Senaryo |
|
DÜNYA VE EVREN |
F.6.1.1.1. Güneş sistemindeki gezegenleri birbirleri ile karşılaştırır. |
1 |
|
F.6.1.1.2. Güneş sistemindeki gezegenleri, Güneş’e yakınlıklarına göre sıralayarak bir model oluşturur. |
1 |
||
F.6.1.2.1.Güneş tutulmasının nasıl oluştuğunu tahmin eder. |
1 |
||
F.6.1.2.2. Ay tutulmasının nasıl oluştuğunu tahmin eder. |
1 |
||
F.6.1.2.3. Güneş ve Ay tutulmasını temsil eden bir model oluşturur. |
1 |
||
CANLILAR VE YAŞAM |
F.6.2.1.1. Destek ve hareket sistemine ait yapıları örneklerle açıklar. |
2 |
|
F.6.2.2.1. Sindirim sistemini oluşturan yapı ve organların görevlerini modeller kullanarak açıklar. |
2 |
||
F.6.2.3.1. Dolaşım sistemini oluşturan yapı ve organların görevlerini model kullanarak açıklar. |
1 |
||
TOPLAM MADDE SAYISI |
10 |
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı 5.Sınıf Fen Bilimleri Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu |
||||
Ünite |
Konu (İçeri̇k |
Öğrenme Çıktıları ve Süreç Bileşenleri |
1. dönem 1. sınav |
|
9. Senaryo |
||||
Gökyüzündeki Komşularımız ve Biz |
Gökyüzündeki Komşumuz: |
FB.5.1.1.1. Güneş’in yapısı ve dönme hareketi ile ilgili bilgileri kaydedebilme |
1 |
|
Gökyüzündeki Komşumuz: |
FB.5.1.2.1. Ay’ın özellikleri, dönme ve dolanma hareketleri ile ilgili bilimsel çıkarım yapabilme |
2 |
||
FB.5.1.2.2. Ay’ın evrelerini temsil eden bilimsel model oluşturabilme |
2 |
|||
Dünya’mız ve |
FB.5.1.3.1. Güneş, Dünya ve Ay’ın birbirlerine göre hareketlerini ve hacimsel |
2 |
||
TOPLAM MADDE SAYISI |
7 |
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
5.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem Konu Soru Dağılım Tablosu |
|||
TEMA |
Kazanımlar |
1. Sınav |
|
8. Senaryo |
|||
ALLAH İNANCI |
5.1.1. Evrendeki mükemmel düzene ilişkin akıl yürütebilme.* |
2 |
|
5.1.2. Evrendeki mükemmel düzeni gözlem yoluyla fark edip Allah'ın varlığı ve birliğini gözleme dayalı tahmin edebillme. |
3 |
||
5.1.3. Allah'ın güzel isimleri hakkında bilgi toplayabilme.* |
3 |
||
5.1.4. İhlas suresini ve bu surenin anlamını okuyarak yorumlayabilme. |
1 |
||
|
|
||
|
TOPLAM |
9 |
6.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem Konu Soru Dağılım Tablosu |
|||
TEMA |
Kazanımlar |
1. Sınav |
|
7. Senaryo |
|||
PEYGAMBER VE İLAHİ KİTAP İNANCI |
6.1.1. Peygamber ve peygamberlik kavramlarını tanımlar |
1 |
|
6.1.2. Peygamberlerin özelliklerini ve görevlerini açıklar* |
2 |
||
6.1.3. Peygamberlerde insanlar için güzel örnekler olduğunu fark eder |
2 |
||
6.1.4. Vahyin gönderiliş amacını araştırır* |
2 |
||
6.1.5. İlahi kitapları ve gönderildiği peygamberleri eşleştirir.* |
1 |
||
5.1.6. Duanın anlamını ve önemini örneklerle açıklar. |
1 |
||
6.1.7. Kunut dualarını okur, anlamını söyler. |
|
||
TOPLAM |
9 |
7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem Konu Soru Dağılım Tablosu |
|||
TEMA |
Kazanımlar |
1. Sınav |
|
3. Senaryo |
|||
MELEK VE AHİRET İNANCI |
7.1.1. Varlıklar âlemini özelliklerine göre ayırt eder. |
1 |
|
7.1.2. Melekleri özellikleri ve görevlerine göre sınıflandırır* |
2 |
||
7.1.3. Dünya hayatı ile ahiret hayatı arasındaki ilişkiyi yorumlar. |
2 |
||
7.1.4. Ahiret hayatının aşamalarını açıklar.* |
2 |
||
7.1.5. Allah’ın adil, merhametli affedici olması ile ahiret inancı arasında ilişki kurar. |
1 |
||
7.1.6. Hz. İsa’nın (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır* |
1 |
||
7.1.7. Nâs suresini okur, anlamını söyler. |
1 |
||
TOPLAM |
10 |
8.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem Konu Soru Dağılım Tablosu |
|||
TEMA |
Kazanımlar |
1. Sınav |
|
1. Senaryo |
|||
KADER İNANCI |
8.1.1. Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar.* |
3 |
|
8.1.2. İnsanın ilmi, iradesi, sorumluluğu ile kader arasında ilişki kurar.* |
2 |
||
8.1.3. Kaza ve kader ile ilgili kavramları analiz eder. |
2 |
||
8.1.4. Toplumda kader ve kaza ile ilgili yaygın olan yanlış anlayışları sorgular. |
1 |
||
8.1.5. Hz. Musa’nın (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır. |
1 |
||
8.1.6. Ayet el-Kürsi'yi okur, anlamını söyler.* |
1 |
||
|
|||
TOPLAM |
10 |
MATEMATİK
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı 5. Sınıf Matematik Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu |
|
Öğrenme Çıktıları |
1. Senaryo |
MAT.5.3.1. Temel geometrik çizimler için matematiksel araç ve teknolojiden yararlanabilme |
1 |
MAT.5.3.2. Temel geometrik çizimlere dayalı deneyimlerini yansıtabilme |
1 |
MAT.5.3.3. Açıları ölçmek için matematiksel araç ve teknolojiden yararlanabilme |
1 |
MAT.5.3.4. Düzlemde iki veya üç doğrunun birbirine göre durumuna bağlı olarak oluşabilecek açılara dair çıkarım yapabilme |
1 |
MAT.5.3.5. Çokgenleri düzlemde ardışık olarak kesişen doğruların oluşturduğu kapalı şekiller olarak yorumlayabilme |
1 |
MAT.5.3.6. Çokgenlerin özellikleri ile ilgili edindiği deneyimleri yansıtabilme |
2 |
TOPLAM MADDE SAYISI |
7 |
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı 7. Sınıf Matematik Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu |
|
Kazanımlar ve Açıklamaları |
10. Senaryo |
M.7.1.1.1. Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer. |
2 |
M.7.1.1.2. Toplama işleminin özelliklerini akıcı işlem yapmak için birer strateji olarak kullanır. |
1 |
M.7.1.1.3. Tam sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar. |
2 |
M.7.1.1.4. Tam sayıların kendileri ile tekrarlı çarpımını üslü nicelik olarak ifade eder. |
1 |
M.7.1.1.5. Tam sayılarla işlemler yapmayı gerektiren problemleri çözer. |
2 |
M.7.1.2.1. Rasyonel sayıları tanır ve sayı doğrusunda gösterir. |
1 |
M.7.1.2.2. Rasyonel sayıları ondalık gösterimle ifade eder. |
1 |
TOPLAM MADDE SAYISI |
10 |
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı 8. Sınıf Matematik Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu |
|
Kazanımlar ve Açıklamalar |
8. Senaryo |
M.8.1.1.1. Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. |
1 |
M.8.1.1.2. İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. |
2 |
M.8.1.1.3. Verilen iki doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler. |
1 |
M.8.1.2.1. Tam sayıların, tam sayı kuvvetlerini hesaplar. |
1 |
M.8.1.2.2. Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. |
2 |
M.8.1.2.3. Sayıların ondalık gösterimlerini 10’un tam sayı kuvvetlerini kullanarak çözümler. |
1 |
M.8.1.2.4. Verilen bir sayıyı 10’un farklı tam sayı kuvvetlerini kullanarak ifade eder. |
1 |
M.8.1.2.5. Çok büyük ve çok küçük sayıları bilimsel gösterimle ifade eder ve karşılaştırır. |
1 |
M.8.1.3.1. Tamkare pozitif tam sayılarla bu sayıların karekökleri arasındaki ilişkiyi belirler. |
1 |
M.8.1.3.2. Tam kare olmayan kareköklü bir sayının hangi iki doğal sayı arasında olduğunu belirler. |
1 |
TOPLAM MADDE SAYISI |
12 |
SOSYAL BİLGİLER
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu |
|||
Öğrenme |
Kazanımlar |
5. Senaryo |
|
BirliteYaşamak |
SB.5.1.1. Dâhil olduğu gruplar ve bu gruplardaki rolleri arasındaki ilişkileri çözümleyebilme |
2 |
|
SB.5.1.2. Kültürel özelliklere saygı duymanın birlikte yaşamaya etkisini yorumlayabilme |
2 |
||
SB.5.1.3. Toplumsal birliği sürdürmeye yönelik yardımlaşma ve dayanışma faaliyetlerine |
2 |
||
Evimiz Dünya |
SB.5.2.1. Yaşadığı ilin göreceli konum özelliklerini belirleyebilme |
1 |
|
TOPLAM MADDE SAYISI |
7 |
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu |
|||
Öğrenme |
Kazanımlar |
6. Senaryo |
|
Birey ve Toplum |
Sosyal rollerin zaman içerisindeki değişimini inceler |
1 |
|
Sosyal, kültürel ve tarihî bağların toplumsal birlikteliğin oluşmasındaki yerini ve rolünü analiz eder. |
1 |
||
Toplumda uyum içerisinde yaşayabilmek için farklılıklara yönelik ön yargıları sorgular |
1 |
||
Kültür ve Miras |
Bir soruna getirilen çözümlerin hak, sorumluluk ve özgürlükler temelinde olması gerektiğini savunur. |
2 |
|
Orta Asya’da kurulan ilk Türk devletlerinin coğrafi, siyasal, ekonomik ve kültürel özelliklerine ilişkin çıkarımlarda bulunur. |
2 |
||
TOPLAM MADDE SAYISI |
7 |
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı 7. Sınıfı Sosyal Bilgiler Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu |
||||
Öğrenme |
Kazanımlar ve Açıklamaları |
6. Senaryo |
||
Alanı |
||||
Birey ve Toplum Kültür ve Miras |
İletişimi etkileyen tutum ve davranışları analiz ederek kendi tutum ve davranışlarını sorgular |
1 |
||
Bireysel ve toplumsal ilişkilerde olumlu iletişim yollarını kullanır. |
1 |
|||
Medyanın sosyal değişim ve etkileşimdeki rolünü tartışır. |
1 |
|||
İletişim araçlarından yararlanırken haklarını kullanır ve sorumluluklarını yerine getirir. |
1 |
|||
Osmanlı Devleti’nin siyasi güç olarak ortaya çıkış sürecini ve bu süreci etkileyen faktörleri açıklar. |
3 |
|||
TOPLAM MADDE SAYISI |
7 |
|||
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı 8.Sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu |
||||
ÖĞRENME ALAMI |
Kazanımlar ve Açıklamaları |
6. Senaryo |
||
Bir Kahraman Doğuyor |
Avrupa’daki gelişmelerin yansımaları bağlamında Osmanlı Devleti’nin yirminci yüzyılın başlarındaki siyasi ve sosyal durumunu kavrar. |
1 |
||
Mustafa Kemal’in çocukluk ve öğrenim hayatından hareketle onun kişilik özelliklerinin oluşumu hakkında çıkarımlarda bulunur. |
1 |
|||
Gençlik döneminde Mustafa Kemal’in fikir hayatını etkileyen önemli kişileri ve olayları kavrar. |
1 |
|||
Milli Uyanış: Bağımsızlık Yolunda Atılan Adımlar |
Mustafa Kemal’in askerlik hayatı ile ilgili olayları ve olguları onun kişilik özellikleri ile ilişkilendirir. |
1 |
||
Birinci Dünya Savaşı’nın sebeplerini ve savaşın başlamasına yol açan gelişmeleri kavrar. |
2 |
|||
Birinci Dünya Savaşı’nda Osmanlı Devleti’nin durumu hakkında çıkarımlarda bulunur. |
1 |
|||
TOPLAM MADDE SAYISI |
7 |
|||
|
İNGİLİZCE
5. SINIF İNGİLİZCE KONU SORU DAĞILIM TABLOSU |
|||
UNITS |
Kazanımlar |
1. Sınav |
|
2. Senaryo |
|||
Hello |
E5.1.R1. Students will be able to read pictures,stories,conversations about personal information |
2 |
|
Hello |
E5.1R2 Students will be able to read their timetable for their lessons. |
2 |
|
My town |
E5.2R1 Students will be able to umderstand information about important places |
2 |
|
TOPLAM |
6 |
6. Sınıf İngilizce Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu |
|||
Tema |
Kazanımlar |
1. Sınav |
|
2. Senaryo |
|||
LIFE |
E6.1.R1. Students will be able to understand short and simple texts, such as personal |
3 |
|
YUMMY BREAKFAST |
E6.2.R1. Students will be able to understand short and simple texts about food and |
2 |
|
E6.2.R2. Students will be able to understand the label of food products |
1 |
||
|
TOPLAM |
6 |
7. Sınıf İngilizce Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu |
|||
Tema |
Kazanımlar |
1. Sınav |
|
4. Senaryo |
|||
Appearance |
E7.1.R1. Students will be able to understand a simple text about appearances, personalities, and comparisons including explanations and reasons |
1 |
|
personalities,and comparisions including explanations and reasons |
|
||
E7.1.W1. Students will be able to write simple pieces to compare people. |
2 |
||
SPORTS |
E7.2.R1. Students will be able to understand short and simple texts on sports |
2 |
|
E7.2.W1. Students will be able to write pieces about routines/daily activities by using frequency adverbs |
|
||
|
TOPLAM |
5 |
8. Sınıf İngilizce Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu |
|||
Tema |
Kazanımlar |
1. Sınav |
|
2. Senaryo |
|||
Friendship |
E8.1.R1. Students will be able to understand short and simple texts about friendship |
1 |
|
E8.1.R2. Students will be able to understand short and simple invitation letters, cards and e-mails |
|
||
E8.1.W1. Students will be able to write a short and simple letter apologizing and giving reasons for not attending a party in response to an invitation |
1 |
||
Teen Life |
E8.2.R1. Students will be able to understand short and simple texts about regular activities of teenager |
1 |
|
E8.2.W1. Students will be able to write a short and simple paragraph about regular activities of teenagers. |
1 |
TÜRKÇE
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı 5.Sınıf Türkçe Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu |
|||
Öğrenme |
Kazanımlar |
1. Senaryo |
|
Okuma |
T.O.5.5. Metinde geçen anlamını bilmediği söz varlığı unsurlarının anlamını tahmin edebilme |
3 |
|
T.O.5.6. Metnin yüzey anlamını belirleyebilme |
2 |
||
T.O.5.21. Metinden hareketle söz varlığını geliştirmeye yönelik çözümleme yapabilme |
1 |
||
|
|
||
|
|
||
Yazma |
T.Y.5.21. Yazım kuralları ve noktalama işaretlerini uygulayabilme |
2 |
|
T.Y.5.18. Yazısını zenginleştirecek biçimde söz varlığını kullanabilme |
1 |
||
|
|
||
TOPLAM |
9 |
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı 7. Sınıf Türkçe Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu |
|||
Öğrenme Alanı |
Kazanımlar ve Açıklamaları |
1. Senaryo |
|
Okuma |
T.7.3.5. Bağlamdan hareketle bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder |
1 |
|
T.7.3.6. Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler. |
1 |
||
T.7.3.9. Çekim eklerinin işlevlerini ayırt eder. |
1 |
||
T.7.3.19. Metinle ilgili soruları cevaplar. |
1 |
||
T.7.3.8. Metindeki söz sanatlarını tespit eder. |
1 |
||
T.7.3.22. Metnin içeriğini yorumlar. |
1 |
||
T.7.3.28. Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur |
1 |
||
ANLAMA |
T.7.3.29. Metin türlerini ayırt eder. |
1 |
|
T.7.3.17. Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. |
1 |
||
TOPLAM MADDE SAYISI |
9 |
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı 8.Sınıf Türkçe Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu |
|||
ÖĞRENME ALAMI |
Kazanımlar ve Açıklamaları |
2. Senaryo |
|
Söz Varlığı |
T.8.3.5. Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. |
1 |
|
T.8.3.17. Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. |
1 |
||
T.8.3.21. Metnin içeriğini yorumlar. |
1 |
||
ALT ÖĞRENME ALANI YOK. |
T.8.3.9. Fiilimsilerin cümledeki işlevlerini kavrar |
2 |
|
T.8.3.14. Metinle ilgili soruları cevaplar. Metin içi ve metin dışı anlam ilişkisi kurulur. |
1 |
||
T.8.4.3. Hikâye edici metin yazar. |
1 |
||
T.8.3.34. Okuduklarında kullanılan düşünceyi geliştirme yollarını belirler. |
1 |
||
|
|
||
|
|
||
TOPLAM MADDE SAYISI |
8 |
2024- 2025 YILI ATATÜRK ORTAOKULU SINAV TARİHLERİ
2024-2025 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI ATATÜRK ORTAOKULU 1.DÖNEM 1. YAZILI SINAV SENARYOLARI
meb_iys_dosyalar/06/12/711250/dosyalar/2024_10/22214449_sinavsenaryolari1.docx