2024- 2025 YILI ATATÜRK ORTAOKULU SINAV TARİHLERİ VE SINAV SENARYOLARI

2024- 2025 YILI ATATÜRK ORTAOKULU SINAV TARİHLERİ VE SINAV SENARYOLARI

18.10.2024 281

2024-2025 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI ATATÜRK ORTAOKULU 1.DÖNEM 1. YAZILI SINAV SENARYOLARI

FEN BİLİMLERİ

2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı 8.Sınıf Fen Bilimleri Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu

 
 

ÖĞRENME ALAMI

Kazanımlar ve Açıklamaları

2. Senaryo

 
 
 

MEVSİMLER VE İKLİM

F.8.1.1.1. Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur.

2

 

F.8.1.2.1. İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar.

1

 

F.8.1.2.2. İklim biliminin (klimatoloji) bir bilim dalı olduğunu ve bu alanda çalışan uzmanlara iklim bilimci (klimatolog) adı verildi

1

 

DNA VE GENETİK KOD

F.8.2.1.1. Nükleotid, gen, DNA ve kromozom kavramlarını açıklayarak bu kavramlar arasında ilişki kurar.

1

 

F.8.2.1.2. DNA’nın yapısını model üzerinde gösterir.

1

 

F.8.2.1.3. DNA’nın kendini nasıl eşlediğini ifade eder.

1

 

F.8.2.2.1. Kalıtım ile ilgili kavramları tanımlar.

1

 

F.8.2.2.2. Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar.

1

 

F.8.2.2.3. Akraba evliliklerinin genetik sonuçlarını tartışır.

1

 

TOPLAM MADDE SAYISI

10

 

 

2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı 7. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu

 
 

Öğrenme                    

Kazanımlar ve Açıklamaları

5. Senaryo

 

Alanı

 

Dünya ve Evren

F.7.1.1.1. Uzay teknolojilerini açıklar.

2

 

F.7.1.1.2. Uzay kirliliğinin nedenlerini ifade ederek bu kirliliğin yol açabileceği olası sonuçları tahmin eder.

1

 

F.7.1.1.4. Teleskobun yapısını ve ne işe yaradığını açıklar.

1

 

F.7.1.1.5. Teleskobun gök bilimin gelişimindeki önemine yönelik çıkarımda bulunur.

1

 

F.7.1.1.6. Basit bir teleskop modeli hazırlayarak sunar.

1

 

F.7.1.2.1. Yıldız oluşum sürecinin farkına varır.

1

 

F.7.1.2.3. Galaksilerin yapısını açıklar.

1

 

F.7.2.1.2. Geçmişten günümüze, hücrenin yapısı ile ilgili görüşleri teknolojik gelişmelerle ilişkilendirerek tartışır.

1

 

F.7.2.2.1. Mitozun canlılar için önemini açıklar.

1

 

TOPLAM MADDE SAYISI

10

 

 

 

2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı 6.Sınıf Fen Bilimleri Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu

 
 

Öğrenme
Alanı

Kazanımlar

7. Senaryo

 
 
 

DÜNYA VE EVREN

F.6.1.1.1. Güneş sistemindeki gezegenleri birbirleri ile karşılaştırır.

1

 

F.6.1.1.2. Güneş sistemindeki gezegenleri, Güneş’e yakınlıklarına göre sıralayarak bir model oluşturur.

1

 

F.6.1.2.1.Güneş tutulmasının nasıl oluştuğunu tahmin eder.

1

 

F.6.1.2.2. Ay tutulmasının nasıl oluştuğunu tahmin eder.

1

 

F.6.1.2.3. Güneş ve Ay tutulmasını temsil eden bir model oluşturur.

1

 

CANLILAR VE YAŞAM

F.6.2.1.1. Destek ve hareket sistemine ait yapıları örneklerle açıklar.

2

 

F.6.2.2.1. Sindirim sistemini oluşturan yapı ve organların görevlerini modeller kullanarak açıklar.

2

 

F.6.2.3.1. Dolaşım sistemini oluşturan yapı ve organların görevlerini model kullanarak açıklar.

1

 

TOPLAM MADDE SAYISI

10

 

 

2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı 5.Sınıf Fen Bilimleri Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu

 
 

Ünite

Konu (İçeri̇k
Çerçevesi)

Öğrenme Çıktıları ve Süreç Bileşenleri

1. dönem 1. sınav

 
 
 

9. Senaryo

 

Gökyüzündeki Komşularımız ve Biz
Güneş

Gökyüzündeki Komşumuz:
Güneş

FB.5.1.1.1. Güneş’in yapısı ve dönme hareketi ile ilgili bilgileri kaydedebilme

1

 
 
 

Gökyüzündeki Komşumuz:
Ay

FB.5.1.2.1. Ay’ın özellikleri, dönme ve dolanma hareketleri ile ilgili bilimsel çıkarım yapabilme

2

 
 

FB.5.1.2.2. Ay’ın evrelerini temsil eden bilimsel model oluşturabilme

2

 
 

Dünya’mız ve
Gökyüzündeki
Komşularımız

FB.5.1.3.1. Güneş, Dünya ve Ay’ın birbirlerine göre hareketlerini ve hacimsel

2

 
 

TOPLAM MADDE SAYISI

7

 

 

 

 

 

 

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ

 

5.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem Konu Soru Dağılım Tablosu

 
 

TEMA

Kazanımlar

1. Sınav

 
 
 

8.   Senaryo

 

ALLAH İNANCI

5.1.1. Evrendeki mükemmel düzene ilişkin akıl yürütebilme.*

2

 

5.1.2. Evrendeki mükemmel düzeni gözlem yoluyla fark edip Allah'ın varlığı ve birliğini gözleme dayalı tahmin edebillme.

3

 

5.1.3. Allah'ın güzel isimleri hakkında bilgi toplayabilme.*

3

 

5.1.4. İhlas suresini ve bu surenin anlamını okuyarak yorumlayabilme.

1

 

 

 

 

 

TOPLAM

9

 

 

6.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem Konu Soru Dağılım Tablosu

 
 

TEMA

Kazanımlar

1. Sınav

 

7.   Senaryo

 

PEYGAMBER VE İLAHİ KİTAP İNANCI

6.1.1. Peygamber ve peygamberlik kavramlarını tanımlar

1

 

6.1.2. Peygamberlerin özelliklerini ve görevlerini açıklar*

2

 

6.1.3. Peygamberlerde insanlar için güzel örnekler olduğunu fark eder

2

 

6.1.4. Vahyin gönderiliş amacını araştırır*

2

 

6.1.5. İlahi kitapları ve gönderildiği peygamberleri eşleştirir.*

1

 

5.1.6. Duanın anlamını ve önemini örneklerle açıklar.

1

 

6.1.7. Kunut dualarını okur, anlamını söyler.

 

 

TOPLAM

9

 

 

 

 

 

 

 

7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem Konu Soru Dağılım Tablosu

 
 

TEMA

Kazanımlar

1. Sınav

 
 

3.   Senaryo

 

MELEK VE AHİRET İNANCI

7.1.1. Varlıklar âlemini özelliklerine göre ayırt eder.

1

 

7.1.2. Melekleri özellikleri ve görevlerine göre sınıflandırır*

2

 

7.1.3. Dünya hayatı ile ahiret hayatı arasındaki ilişkiyi yorumlar.

2

 

7.1.4. Ahiret hayatının aşamalarını açıklar.*

2

 

7.1.5. Allah’ın adil, merhametli affedici olması ile ahiret inancı arasında ilişki kurar.

1

 

7.1.6. Hz. İsa’nın (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır*

1

 

7.1.7. Nâs suresini okur, anlamını söyler.

1

 

TOPLAM

10

 

 

8.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem Konu Soru Dağılım Tablosu

 
 

TEMA

Kazanımlar

1. Sınav

 
 
 

1.   Senaryo

 

KADER İNANCI

8.1.1. Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar.*

3

 

8.1.2. İnsanın ilmi, iradesi, sorumluluğu ile kader arasında ilişki kurar.*

2

 

8.1.3. Kaza ve kader ile ilgili kavramları analiz eder.

2

 

8.1.4. Toplumda kader ve kaza ile ilgili yaygın olan yanlış anlayışları sorgular.

1

 

8.1.5. Hz. Musa’nın (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır.

1

 

8.1.6. Ayet el-Kürsi'yi okur, anlamını söyler.*

1

 
 

 

 

TOPLAM

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MATEMATİK

2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı 5. Sınıf Matematik Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu

 

Öğrenme Çıktıları

1. Senaryo

MAT.5.3.1. Temel geometrik çizimler için matematiksel araç ve teknolojiden yararlanabilme

1

MAT.5.3.2. Temel geometrik çizimlere dayalı deneyimlerini yansıtabilme

1

MAT.5.3.3. Açıları ölçmek için matematiksel araç ve teknolojiden yararlanabilme

1

MAT.5.3.4. Düzlemde iki veya üç doğrunun birbirine göre durumuna bağlı olarak oluşabilecek açılara dair çıkarım yapabilme

1

MAT.5.3.5. Çokgenleri düzlemde ardışık olarak kesişen doğruların oluşturduğu kapalı şekiller olarak yorumlayabilme

1

MAT.5.3.6. Çokgenlerin özellikleri ile ilgili edindiği deneyimleri yansıtabilme

2

TOPLAM MADDE SAYISI

7

 

 

 

 

 

2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı 7. Sınıf Matematik Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu

 

Kazanımlar ve Açıklamaları

10. Senaryo

M.7.1.1.1. Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer.

2

M.7.1.1.2. Toplama işleminin özelliklerini akıcı işlem yapmak için birer strateji olarak kullanır.

1

M.7.1.1.3. Tam sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar.

2

M.7.1.1.4. Tam sayıların kendileri ile tekrarlı çarpımını üslü nicelik olarak ifade eder.

1

M.7.1.1.5. Tam sayılarla işlemler yapmayı gerektiren problemleri çözer.

2

M.7.1.2.1. Rasyonel sayıları tanır ve sayı doğrusunda gösterir.

1

M.7.1.2.2. Rasyonel sayıları ondalık gösterimle ifade eder.

1

TOPLAM MADDE SAYISI

10

 

2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı 8. Sınıf Matematik Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu

 

Kazanımlar ve Açıklamalar

8. Senaryo

M.8.1.1.1. Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar.

1

M.8.1.1.2. İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer.

2

M.8.1.1.3. Verilen iki doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler.

1

M.8.1.2.1. Tam sayıların, tam sayı kuvvetlerini hesaplar.

1

M.8.1.2.2. Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur.

2

M.8.1.2.3. Sayıların ondalık gösterimlerini 10’un tam sayı kuvvetlerini kullanarak çözümler.

1

M.8.1.2.4. Verilen bir sayıyı 10’un farklı tam sayı kuvvetlerini kullanarak ifade eder.

1

M.8.1.2.5. Çok büyük ve çok küçük sayıları bilimsel gösterimle ifade eder ve karşılaştırır.

1

M.8.1.3.1. Tamkare pozitif tam sayılarla bu sayıların karekökleri arasındaki ilişkiyi belirler.

1

M.8.1.3.2. Tam kare olmayan kareköklü bir sayının hangi iki doğal sayı arasında olduğunu belirler.

1

TOPLAM MADDE SAYISI

12

 

 

SOSYAL BİLGİLER

2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu

 
 

Öğrenme
Alanı

Kazanımlar

5. Senaryo

 
 
 
 

BirliteYaşamak

SB.5.1.1. Dâhil olduğu gruplar ve bu gruplardaki rolleri arasındaki ilişkileri çözümleyebilme

2

 

SB.5.1.2. Kültürel özelliklere saygı duymanın birlikte yaşamaya etkisini yorumlayabilme

2

 

SB.5.1.3. Toplumsal birliği sürdürmeye yönelik yardımlaşma ve dayanışma faaliyetlerine

2

 

Evimiz Dünya

SB.5.2.1. Yaşadığı ilin göreceli konum özelliklerini belirleyebilme

1

 

TOPLAM MADDE SAYISI

7

 

 

2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu

 
 

Öğrenme
Alanı

Kazanımlar

6. Senaryo

 
 
 

Birey ve Toplum

 Sosyal rollerin zaman içerisindeki değişimini inceler

1

 

Sosyal, kültürel ve tarihî bağların toplumsal birlikteliğin oluşmasındaki yerini ve rolünü analiz eder.

1

 

Toplumda uyum içerisinde yaşayabilmek için farklılıklara yönelik ön yargıları sorgular

1

 

Kültür ve Miras

Bir soruna getirilen çözümlerin hak, sorumluluk ve özgürlükler temelinde olması gerektiğini savunur.

2

 

Orta Asya’da kurulan ilk Türk devletlerinin coğrafi, siyasal, ekonomik ve kültürel özelliklerine ilişkin çıkarımlarda bulunur.

2

 

TOPLAM MADDE SAYISI

7

 

 

2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı 7. Sınıfı Sosyal Bilgiler Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu

 
 

Öğrenme                    

Kazanımlar ve Açıklamaları

6. Senaryo

 

Alanı

 

Birey ve Toplum Kültür ve Miras

İletişimi etkileyen tutum ve davranışları analiz ederek kendi tutum ve davranışlarını sorgular

1

 

Bireysel ve toplumsal ilişkilerde olumlu iletişim yollarını kullanır.

1

 

Medyanın sosyal değişim ve etkileşimdeki rolünü tartışır.

1

 

İletişim araçlarından yararlanırken haklarını kullanır ve sorumluluklarını yerine getirir.

1

 

Osmanlı Devleti’nin siyasi güç olarak ortaya çıkış sürecini ve bu süreci etkileyen faktörleri açıklar.

3

 

TOPLAM MADDE SAYISI

7

 

2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı 8.Sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu

 
 

ÖĞRENME ALAMI

Kazanımlar ve Açıklamaları

6. Senaryo

 
 
 

Bir Kahraman Doğuyor

Avrupa’daki gelişmelerin yansımaları bağlamında Osmanlı Devleti’nin yirminci yüzyılın başlarındaki siyasi ve sosyal durumunu kavrar.

1

 

 Mustafa Kemal’in çocukluk ve öğrenim hayatından hareketle onun kişilik özelliklerinin oluşumu hakkında çıkarımlarda bulunur.

1

 

Gençlik döneminde Mustafa Kemal’in fikir hayatını etkileyen önemli kişileri ve olayları kavrar.

1

 

Milli Uyanış: Bağımsızlık Yolunda Atılan Adımlar

Mustafa Kemal’in askerlik hayatı ile ilgili olayları ve olguları onun kişilik özellikleri ile ilişkilendirir.

1

 

Birinci Dünya Savaşı’nın sebeplerini ve savaşın başlamasına yol açan gelişmeleri kavrar.

2

 

Birinci Dünya Savaşı’nda Osmanlı Devleti’nin durumu hakkında çıkarımlarda bulunur.

1

 

TOPLAM MADDE SAYISI

7

 
       

 

 

İNGİLİZCE

5. SINIF İNGİLİZCE KONU SORU DAĞILIM TABLOSU

 
 

UNITS

Kazanımlar

1. Sınav

 
 
 

2.   Senaryo

 

Hello

E5.1.R1. Students will be able to read pictures,stories,conversations about personal information

2

 

Hello

E5.1R2 Students will be able to read their timetable for their lessons.

2

 

My town

E5.2R1 Students will be able to umderstand information about important places

2

 

TOPLAM

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Sınıf İngilizce Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu

 
 

Tema

Kazanımlar

1. Sınav

 

2.   Senaryo

 

LIFE

E6.1.R1. Students will be able to understand short and simple texts, such as personal

3

 

YUMMY BREAKFAST

E6.2.R1. Students will be able to understand short and simple texts about food and
preferences

2

 

E6.2.R2. Students will be able to understand the label of food products

1

 

 

TOPLAM

6

 

 

7. Sınıf İngilizce Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu

 
 

Tema

Kazanımlar

1. Sınav

 

4.   Senaryo

 

Appearance
and
Personality

E7.1.R1. Students will be able to understand a simple text about appearances, personalities, and comparisons including explanations and reasons

1

 

personalities,and comparisions including  explanations and reasons

 

 

E7.1.W1. Students will be able to write simple pieces to compare people.

2

 

SPORTS

E7.2.R1. Students will be able to understand short and simple texts on sports

2

 

E7.2.W1. Students will be able to write pieces about routines/daily activities by using frequency adverbs

 

 

 

TOPLAM

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Sınıf İngilizce Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu

 
 

Tema

Kazanımlar

1. Sınav

 

2.   Senaryo

 

Friendship

E8.1.R1. Students will be able to understand short and simple texts about friendship

1

 

E8.1.R2. Students will be able to understand short and simple invitation letters, cards and e-mails

 

 

E8.1.W1. Students will be able to write a short and simple letter apologizing and giving reasons for not attending a party in response to an invitation

1

 

Teen Life

E8.2.R1. Students will be able to understand short and simple texts about regular activities of teenager

1

 

E8.2.W1. Students will be able to write a short and simple paragraph about regular activities of teenagers.

1

 

 

 

TÜRKÇE

2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı 5.Sınıf Türkçe Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu

 
 

Öğrenme
Alanı

Kazanımlar

1. Senaryo

 
 
 

Okuma

T.O.5.5. Metinde geçen anlamını bilmediği söz varlığı unsurlarının anlamını tahmin edebilme

3

 

T.O.5.6. Metnin yüzey anlamını belirleyebilme

2

 

T.O.5.21. Metinden hareketle söz varlığını geliştirmeye yönelik çözümleme yapabilme

1

 

 

 

 

 

 

 

Yazma

T.Y.5.21. Yazım kuralları ve noktalama işaretlerini uygulayabilme

2

 

T.Y.5.18. Yazısını zenginleştirecek biçimde söz varlığını kullanabilme

1

 

 

 

 

TOPLAM

9

 

 

 

 

 

2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı 7. Sınıf Türkçe Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu

 
 

Öğrenme Alanı

Kazanımlar ve Açıklamaları

1. Senaryo

 
 
 

Okuma

T.7.3.5. Bağlamdan hareketle bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder

1

 

T.7.3.6. Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler.     

1

 

T.7.3.9. Çekim eklerinin işlevlerini ayırt eder.

1

 

T.7.3.19. Metinle ilgili soruları cevaplar.

1

 

T.7.3.8. Metindeki söz sanatlarını tespit eder.

1

 

T.7.3.22. Metnin içeriğini yorumlar.

1

 

T.7.3.28. Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur

1

 

ANLAMA

T.7.3.29. Metin türlerini ayırt eder.

1

 

T.7.3.17. Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler.

1

 

TOPLAM MADDE SAYISI 

9

 

 

2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı 8.Sınıf Türkçe Dersi Konu Soru Dağılım Tablosu

 
 

ÖĞRENME ALAMI

Kazanımlar ve Açıklamaları

2. Senaryo

 
 
 

Söz Varlığı

T.8.3.5. Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.                                                      

1

 

T.8.3.17. Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler.    

1

 

T.8.3.21. Metnin içeriğini yorumlar.

1

 

ALT ÖĞRENME ALANI YOK.

T.8.3.9. Fiilimsilerin cümledeki işlevlerini kavrar

2

 

T.8.3.14. Metinle ilgili soruları cevaplar. Metin içi ve metin dışı anlam ilişkisi kurulur.  

1

 

T.8.4.3. Hikâye edici metin yazar.

1

 

T.8.3.34. Okuduklarında kullanılan düşünceyi geliştirme yollarını belirler. 

1

 

 

 

 

 

 

 

TOPLAM MADDE SAYISI

8

 

 

 

 

2024- 2025 YILI ATATÜRK ORTAOKULU SINAV TARİHLERİ 


 

18-10-2024




























2024-2025 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI ATATÜRK ORTAOKULU 1.DÖNEM 1. YAZILI SINAV SENARYOLARI

meb_iys_dosyalar/06/12/711250/dosyalar/2024_10/22214449_sinavsenaryolari1.docx